הפנים האמיתיות של רימונד בסטקר
למערכת העיתון "רמלוד פלוס" ו"אזורינט": זרמו ללא הפסק טרוניות ונערמו על דסק המערכת תלונות רבות שהגיעו מחברי הקהילה ההודית ברמלה כנגד ריימונד בסטקר, מי שמתהדר להיות נציג הקהילה ההודית ברמלה. בתחקיר שערכנו אודותיו נחשוף את פניו האמיתיות ונעסוק בשאלות הבאות: - מדוע וועדי בתי הכנסת "מגן שלום" ו-"בית אל" לא בחרו ברימונד בסטקר מלשמש כנציגם? - מדוע מתחזה בסטקר לסגן ראש הקהילה ההודית ברמלה, כאשר הקהילה מעולם לא מינתה אותו לתפקיד? - מדוע קילל רימונד בסטקר את חבר מועצת העיר בני בנימין ומדוע הוא מנסה להכשילו כפי שטוענים חברי הקהילה? - האם מתחזה בסטקר בפני הציבור כעובד משטרה, כאשר מעולם לא עבד במשטרה, זאת לפחות על פי טענתם של חלק מחברי הקהילה ההודית? - האם נכונה טענתם של חברי הקהילה ההודית כי רימונד לא הוציא להם קבלות בעבור כספים שקיבל? - האם עשה ביטוחים לשחקניו בעבור הכספים שגבה כפי שהתחייב בפניהם?
פורסם בתאריך:
למערכת העיתון "רמלוד פלוס" ו"אזורינט": זרמו ללא הפסק טרוניות ונערמו על דסק המערכת תלונות רבות שהגיעו מחברי הקהילה ההודית ברמלה כנגד ריימונד בסטקר, מי שמתהדר להיות נציג הקהילה ההודית ברמלה. בתחקיר שערכנו אודותיו נחשוף את פניו האמיתיות ונעסוק בשאלות הבאות:
- מדוע וועדי בתי הכנסת "מגן שלום" ו-"בית אל" לא בחרו ברימונד בסטקר מלשמש כנציגם?
- מדוע מתחזה בסטקר לסגן ראש הקהילה ההודית ברמלה, כאשר הקהילה מעולם לא מינתה אותו לתפקיד?
- מדוע קילל רימונד בסטקר את חבר מועצת העיר בני בנימין ומדוע הוא מנסה להכשילו כפי שטוענים חברי הקהילה?
- האם מתחזה בסטקר בפני הציבור כעובד משטרה, כאשר מעולם לא עבד במשטרה, זאת לפחות על פי טענתם של חלק מחברי הקהילה ההודית?
- האם נכונה טענתם של חברי הקהילה ההודית כי רימונד לא הוציא להם קבלות בעבור כספים שקיבל?
- האם עשה ביטוחים לשחקניו בעבור הכספים שגבה כפי שהתחייב בפניהם?
עוד על מעלליו של רימונד בסטקר ראו בגוף הכתבה.
סקירה כללית על הקהילה ההודית ברמלה:
העיר רמלה מונה כ-400 משפחות מכובדות מבני הקהילה ההודית. הקהילה דואגת לשמר היטב את המסורת המפוארת ואת השורשיות ממנה היא באה. עקב ריבוי המשפחות ההודיות, ומהבחינה הגיאוגרפית, ברמלה קיימים שני בתי כנסת גדולים ומפוארים - בית הכנסת "מגן שלום" ובית הכנסת "בית אל". את בתי הכנסת מנהלים וועדים שנבחרים אחת לשנתיים ע"י ציבור חברי הקהילה ההודית באסיפות של בתי הכנסת. הוועדים שנבחרו, מייצגים את ציבור בני קהילתם והם אלו שמקבלים את ההחלטות הנגועות לקהילה.
מלבד בתי הכנסת, ששם מתכנסת הקהילה מידי שבת, ישנה גם קבוצת כדורגל וקבוצת כדורסל ייצוגיות של הקהילה ההודית ברמלה. קבוצת הכדורגל הייצוגית של העדה, עושה שימוש במגרש העירוני ברמלה לצורך משחקיה ולעיתים יוצאת קבוצת הכדורגל לטורנירים של בני הקהילה ההודית בארץ, שכל שנה מתרחשת בעיר אחרת.
עוד נושא שמרכז את בני הקהילה ההודית בעיר רמלה הינו חנויות התבלינים והמאכלים ההודים הייחודיים והראויים לשבח. שבני העדה נוהרים אליהן ומטבע הדברים עושים את קניותיהם בחנויות הללו.
יחד עם העובדה שהקהילה ההודית בעיר רמלה התפתחה באופן משמעותי בשנים האחרונות, לא זכתה הקהילה במשך שני עשורים האחרונים לייצוג של הקהילה ההודית במועצת העיר רמלה.
בבחירות שהתקיימו בחודש אוקטובר האחרון נפל דבר, ובני הקהילה הצליחו לאחר שנים כה רבות להכניס את בן קהילתם, בני בנימין, כחבר מועצת העיר רמלה. בחירתו של בנימין, נתאפשרה בשל תרומתו הרבה לבני עדתו, והיא הביאה כבוד גדול לעדה. ללא ספק, בני העדה זכו לייצוג ראוי והולם במועצת העיר רמלה.
יש לציין, שהקהילה ההודית מונה אנשים טובים והגונים, שעוזרים לזולת, דואגים לבני קהילתם ואף מוציאים כסף רב מכיסם למען החלשים והנזקקים. אחד כזה הוא חבר מועצת העיר - בני בנימין, שהחליט לתת דגש למען הקהילה ההודית ברמלה והכול בהתנדבות מלאה. יש גם את האחים שאול ויואל דיויקר, מבעלי חנות "פפריקה" בשוק רמלה, האהודים מאוד בקרב בני עדתם. האחים דיויקר, עוזרים בכל צרה, מסיעים ברגעים הקשים והם תמיד הראשונים לסייע ולתרום ללא פשרות מכיסם. לדוגמא בראש השנה ובפסח הם הראשונים לתת חבילות מכספם האישי, למען משפחות קשי יום בקהילה, וזאת ללא קשר לסיוע השותף שהם נותנים מכל הלב במהלך השנה...
כמו בכל קהילה, גם הטובה ביותר, יש יוצאי דופן הן לצד החיובי והן לצד השלילי. לצערנו, בכתבה זו נאלץ להתמקד בפן השלילי של חבר הקהילה רימונד בסטקר, שעל פניו ניראה כי אינו בוחל בשום אמצעי על מנת לשרת את האינטרסים האישיים שלו, תוך שהוא פוגע בקהילה וזאת מתוך צרות עין ותסכול על כך שלא נבחר לייצגם בעייריה, כך לפחות טענו בפנינו חלק מחברי הקהילה ההודית.
רימונד בסטקר, משמש כאחראי על קבוצת הכדורגל של הקהילה ההודית ברמלה. לפני הבחירות האחרונות ומתוך הגדרתם כ"שיגעון גדלות", חשקה נפשו של מר בסטקר להיות נציג הקהילה ההודית, והוא קבע על דעת עצמו כי הוא ראוי להיות המועמד שלהם בבחירות המוניציפאליות לעיריית רמלה, קביעה שככל הנראה לא עלתה בקנה אחד עם דעתם של בני הקהילה. עקב כך, פנו רבים מחברי הקהילה ההודית, אשר לא אהבו את הרעיון (וזאת בלשון המעטה) והתלוננו בפני הוועדים של בתי הכנסת הגדולים, בהם הם מתפללים וביקשו כי מר רימונד בסטקר, יסיר את מועמדותו לייצגם, מכיוון שאין הם רואים בו נציג ראוי, וזאת בשל העובדה כי הוא מעולם לא עשה דבר למענם. הוועדים של בתי הכנסת, התכנסו והחליטו פה אחד וללא מתנגדים כי, רימונד בסטקר, לא ייצגם בבחירות למועצת העיר רמלה, ובחרו בבני בנימין. בני בנימין, הינו תושב רמלה, איש עסקים מצליח, אהוב ונערץ על ידי בני קהילתו, הוא תורם רבות מזמנו למען הקהילה ומייצגם נאמנה. הוועדים של שני בתי הכנסת הודיעו באופן חגיגי ורשמי על החלטתם לבני בנימין, והודיעו לו כי הקהילה בחרה בו להיות נציגם בבחירות למועצת העיר רמלה.
מטבע הדברים, רימונד בסטקר, לא אהב את החלטת הוועדים, סירב לקבלה והחליט לפעול על דעת עצמו בתחבולות כנגד המועמד המוסכם, בני בנימין, שכידוע, נבחר בסופו של תהליך לכהן כחבר מועצת העיר רמלה.
רובם המוחלט של בני הקהילה ההודית ברמלה הביעו שאת נפש וזעזוע מהתנהלותו המתמרדת של רימונד בסטקר, שהחליט לקרוא תיגר כנגד החלטת הוועדים של בני הקהילה. הגדיל לעשות מר בסטקר, שכשחודש וחצי טרם הבחירות המוניציפאליות לעייריה, הוא הגיע לאירוע מפואר אותו ארגן מר בני בנימין וצוות מצומצם של בני העדה, אירוע עליו הם עמלו וטרחו במשך שבועות אשר כלל הופעות על פי המסורת ההודית, אליו נהרו בני העדה מכל רחבי הארץ לחגוג. בזמן נאומו של בני בנימין החל רימונד לקלל ולגדף אותו בקללות נמרצות, אל מול רבבות האנשים החוגגים. ההתגרות גרמה למהומה והמולה בקרב הנוכחים. האורחים ההמומים מהתנהגותו של בסטקר, ניסו להשתיקו ויצאו כנגדו בקריאות בוז מכל עבר, אך ריימונד נשאר בשלו והמשיך בקללות הנמרצות לעברו של בני בנימין. כשפנו אליו ושאלו אותו לפשר הקללות, הוא טען כי "בני בנימין צריך להודות לי על כל התרומה שתרמתי לקהילה אני מחכה שהוא יודה לי בפני כולם".
רבים מהמשתתפים באירוע מסרו כי ריימונד התבזה לנגד עיניהם וכי הקללות וחוסר הכבוד אותם הוא רוחש לבני העדה בעצם התנהגותו זו, הינם חציית קו אדום מבחינתם. עוד הוסיפו, "כי לא פלא שבני העדה לא בחרו בבסטקר! אם הוא ימשיך להתנהל בצורה הזו, בטוח שגם בעתיד הוא לא יוכל להיות נציג הקהילה", ועוד הוסיפו כי "בני בנימין, עבד כל כך קשה על האירוע, ואדון רימונד רוצה שיגידו לו תודה?! זה פשוט בושה וחרפה ועזות מצח !!!".
מאז אותו אירוע, רימונד בסטקר לא חדל לפעול בשיטתיות כנגד חבר המועצה בני בנימין, אך לשמחת בני הקהילה, ללא הצלחה.
מעלליו של רימונד בסטקר אינם מסתיימים באירוע זה. מתלונות שהגיעו על מר בסטקר מקרב חברים בקהילה, נטען כי "רימונד בסטקר קיבל כספים במשך שנים מקבוצת הכדורגל אותה הוא מנהל וגם משאר חברי הקהילה ההודית". עוד התלוננו בני הקהילה ההודית על רימונד כי "הוא גבה כספים שלא היה צריך לגבות ולא נתן קבלות לתורמים על כספים שגבה, מה שכמובן אסור על פי חוק". יש אף הטוענים כי פוליסות הביטוח לשחקנים לא בוצעו כמתחייב. אם באמת עשה ביטוחים לשחקניו כמו שהוא אמר, אז מדוע לא הביא את פוליסות הביטוח לשחקניו?!" שאלו המתלוננים בכעס!!!
עוד מספרים תושבי הקהילה כי ריימונד גבה מהם כספים, באמתלה שהכספים נועדו לרכישת מוצרים לנזקקים, אך בפועל הוא לעולם לא דאג למבוגרים ולנזקקים ואפילו בפסח ובראש השנה איש לא ראה אותו מביא חבילות לנזקקים. לטענתם, ריימונד דאג לגבות מהם כספים ולנצל אותם ואת חולשתם. בני הקהילה ההודית הודו בפניי כי הם סולדים ממעשיו וכי "לא יעלה על הדעת שהוא יגבה כספים בלי לתת דין וחשבון לציבור על כספים שנתרמו לטובת עזרה לזולת".
באחת הפגישות המרתקות שהיו לי עם חלק נוסף מחברי הקהילה בבית הכנסת המפואר "בית אל" לפני כחודש, סיפרו לי בני הקהילה על חוצפתו של רימונד בסטקר שאינה יודעת גבולות. לא פעם היה ריימונד מגיע לבית הכנסת ולא לשם שמיים, אלא בניסיון לעורר מהומות ובמקום להתפלל, הוא היה יושב בשיכול רגלים מזלזל והולך רכיל על המתפללים. חבר נוסף מבית הכנסת "מגן שלום" אומר בהתייחסו לריימונד בסטקר: "יש אנשים שלא בוחלים באמצעים ודואגים רק לאינטרס האישי והפרטי מבלי שטובת הציבור תעמוד לנגד עיניהם".
דבר לא פחות חמור אשר ממנו הזדעזעתי לשמוע במהלך שיחתי עם האנשים בבית הכנסת "מגן שלום" היה שחלק מהמתפללים סיפרו כי "ריימונד בסטקר, נוהג להציג את עצמו כשוטר שעובד במשטרת ישראל. ובאותה הנשימה הוסיפו כי "רימונד בסטקר מעולם לא תרם מאומה לבית הכנסת. הוא אפילו לא מגיע להתפלל פה, אבל כשיש אסיפה כללית פעם בשנתיים, הוא בא, מחולל מהומה, מגדף, מאיים והולך. באחד האסיפות הכלליות הוא בא והרים את קולו על המתפללים ועל ההנהגה. מתפללים טענו כי הוא איים עליהם בכך שהוא עובד במשטרה ושיזהרו ממנו, "לא ייתכן שאדם שלא מעורב בחיי הקהילה יגיע רק כשיש ישיבות לחברי בית הכנסת ויציג עצמו כשוטר ויאיים כל היום".
עוד סיפרו המתפללים כי "ישנם לא מעט מקרים בהם התחזה ריימונד לשוטר, וכי הוא מנפנף ללא הרף בפני הקהילה ההודית, גם מחוץ לרמלה, שהוא עובד משטרה".
יש לציין, שמבדיקה שנערכה עם משטרת ישראל ומג"ב, מסתבר כי ריימונד בסטקר, לעולם לא עבד במשטרת ישראל. את שירותו הצבאי עשה במג"ב עד לסיום שירותו הצבאי והשתחרר מלפני 25 שנה. מאז ועד היום אין ולא היה קשר ביניהם.
לטענתם של בני הקהילה ההודית "מדובר במתחזה סדרתי, שלא מסתפק בלהתחזות רק לשוטר, שהיא עברה פלילית חמורה בפני עצמה, אלא הוא מתחזה גם לסגן ראש הקהילה, כשלמעשה הוא הודח ע"י בני קהילתו."
אם אכן אפילו חלק קטן מהדברים נכונים, אין ספק שהתנהגותו שהלכה כמה צעדים רחוק מידי, ראויה לגנאי!
אגב, עם כתיבת שורות אלה, נודע לנו מגורם בקהילה כי בשבת זו מתקיים טורניר כדורגל של הצעירים בקהילה ההודית בישראל. רימונד בסטקר לא הוזמן לטורניר, למרות היותו ראש קבוצת הכדורגל בקהילה. מבירור הסיבה שבגללה לא הוזמן, נמסר לנו כי: "ריימונד אינו רצוי בגלל צל כבד שמרחף על יושרו והתנהגותו הבלתי הולמת כלפי הקהילה" דוגמא נוספת להתנהגותו הבלתי הולמת הייתה בטורניר אחר שהתקיים ברמלה, ואשר התפוצץ וזאת "בשל התנהלותו של ריימונד בסטקר עזבה קבוצת הכדורגל של קריית גת באמצע הטורניר ושבה לביתה".
בקרוב, נמשיך את כתבת התחקיר בנושא הקהילה ההודית ברמלה ונעסוק בין השאר גם בשאלות הבאות:
1. מה גרם לפיצוץ עד כדי שקבוצת הכדורגל קריית גת נאלצו לעזוב את המגרש ברמלה באמצע טורניר?
2. מה בדיוק קרה עם ניהול הכספים בפרויקט "ימית 2000 " ו"הודיאדה"?
3. מי עומד מאחורי זיוף תעודת זהות של שחקן הכדורגל לשעבר בקבוצתו של ריימונד בסטקר?
4. מה הסיפור האמיתי בפרשת הזיוף ועדות השקר בו היה מעורב?
----------------------------------------------------
תגובות:
שאלה שהפננו לקבוצת הכדורגל בקהילה ההודית קריית עקרון:
מדוע לא הזמנתם את קבוצת ה"כדורגל רמלה" של הקהילה ההודית, בראשותו של רימונד בסטקר לטורניר שיתקיים ביום שבת 25/1/14?
תגובת קבוצת קריית עקרון המנהלת את הטורניר בקהילה ההודית:
"קבוצת הכדורגל ברמלה היא קבוצה טובה וראויה. לצערנו, ומניסיוננו, העומד בראשה מר רימונד בסטקר, הינו אדם שאינו נוהג ביושר וברוח ספורטיבית, הן במגרש והן מחוצה לו. ברצוננו להבהיר שהספורט בקהילה ההודית הוא למטרת הנאה ואיחוד הקהילה, ומי שלא ינהג כך אנו מוקיעים אותו מקרבנו. איננו מתעסקים עם אנשים שאינם הגונים וישרים"
להלן השאלה שהפננו למשטרת ישראל ולמג"ב:
האם רימונד בסטקר עבד/עובד במשטרת ישראל?
להלן התשובות:
ממשטרת ישראל כי מר רימונד בסטקר מעולם לא היה שוטר במשטרת ישראל.
ממג"ב נמסר כי מר רימונד בסטקר התגייס למשמר הגבול והשתחרר לפני 25 שנה. מאז ועד היום אין קשר ביניהם.
השאלות שהופנו למר רימונד בסטקר:
1. מה תפקידך בקהילה ההודית ברמלה?
2. האם שילמת כסף לעיריית רמלה בעבור השימוש במגרשי הכדורגל של העירייה?
3. האם ביטחת את שחקני קבוצת הכדורגל של העדה ההודית ברמלה, אותה אתה מנהל, בהתאם לגביית הכספים מהם ולהתחייבותך כלפיהם?
4. האם היית שוטר במשטרת ישראל וכיצד תסביר את העובדה שכך אתה מציג את עצמך?
5. האם תקפת וקיללת את חבר מועצת עיריית רמלה, בני בנימין באירוע שנערך טרם הבחירות, ואם כן מדוע?
6. מהי מערכת היחסים בינך לבין בני בנימין והאם יש קשר למערכת היחסים ביניכם לעובדה שהקהילה ההודית ברמלה בחרה בו להיות נציגם במועצת העיר ולא בך?
7. מדוע לא הוזמנת לטורניר הכדורגל שיתקיים השבוע, בקרב הקהילה ההודית בישראל?
8 האם קיבלת תרומות בעבור עזרה לנזקקים אותה לא סיפקת?
תגובת ריימונד בסטקר:
בשיחה טלפונית שניהלנו עם רימונד בסטקר, אמר הנ"ל כי הוא משמש בתפקיד סגן יו"ר הקהילה ההודית ברמלה. כשהמשכנו לשאול אותו את יתר השאלות, הודיע מר בסטקר, כי הוא אינו מתכוון לענות על השאלות והוא מעוניין שבני בנימין יו"ר הקהילה ההודית יהיה נוכח בשיחה. בשיחה הובהר לו כי הדברים אינם נוגעים לבני בנימין, והם נוגעים אליו באופן אישי, אך לצערנו בחר רימונד בסטקר לא לענות לשאלות שניסינו להציג בפניו, הוא אף סירב להעביר אלינו מספר פקס או מייל אליו נוכל להעביר את השאלות.
נשמח לפרסם את תגובתו המלאה באם הוא יחליט להעבירה או להביאה בפנינו.